Колекция EDIT на Yamamay

За втора поредна година Yamamay пусна на пазара своята капсула с плажно облекло създадена с грижа за кръговрата на текстила.

Колекцията EDIT (Eco-Designed Innovative Textile) продължава традициите към опазнането на околната срада, като се фокусира върху рециклирането, иновациите и намаляването на отпадъците.

Колекцията е създадена, следвайки принципите на екодизайна, и е изработена от 100% монополимерен плат (полиестер), 51% от който идва от рециклирани източници със сертификат GRS (Global Recycled Standard).

Екодизайнът намалява броя на елементите, необходими за производството на банските костюми.

За модния сектор, който е втората най-замърсяваща индустрия в света, това представлява огромна иновация по отношение на опазването на околната среда.

Това нововъведение се състои в намаляване на използването на първични материали в полза на рециклирани и в осигуряването на възможност за лесно рециклиране на костюмите, след като са достигнали края на живота им, благодарение на използването на един-единствен материал - по този начин се гарантира гъвкавия характер на продукта. Yamamay се ангажира да действа отговорно, като предприема целия производствен процес - от проектирането до производството и включително разпространението на своите продукти.

Колекцията EDIT е новаторска не само защото е използван монополимерен плат, но и защото е използвана нова техника - Windye® - за двоен печат. В резултат на това банските са с две лица, отпечатани чрез сублимационен процес и без използване на вода.

По този повод Yamamay, партньор на фондация One Ocean и участва в първото издание на Седмицата на океана в Милано - събитие, организирано от фондацията. Проектът се състоя от поредица от дейности, в целия град Милано, целящи да повишат осведомеността на хората за значението на океаните и ресурсите, които те предлагат за подобряването на качеството на живот. Yamamay реши да допринесе за проекта, като представи музейна инсталация в магазина си в Милано. Тя е част от неотдавнашната изложба на бански костюми на марката, която се проведе в ADI Museum del Compasso d'Oro в Милано.

 

"Предизвикателството е да инвестираме енергията си в разработването на нови рецепти, където дори съставките са се променили. Това е изключително интересно, защото ни дава възможност преди всичко да изследваме себе си и различното бъдеще, което ни очаква. Да разгледаме отблизо въздействието, което оказваме, опазването на природата и човешкото щастие. Клиентите трябва да могат да проследят пътя на всеки продукт, да разберат защо е произведен и какъв е неговият жизнен цикъл. Тази информация трябва да бъде лесно достъпна, като се насърчава свободата на всеки човек да избира най-полезните компании, когато става въпрос за бъдещето, тези, които обясняват своите цели и ключови показатели за ефективност по отношение на устойчивото развитие чрез непрекъснати и прозрачни медийни канали или чрез собствените си служители."

Барбара Чиммино

Ръководител на отдел "Корпоративна социална отговорност и иновации" в Yamamay

 

Колекцията може да откриете в магазините на бранда в Paradise Center София, Mall Markovo Tepe Пловдив и Delta Planet Варна, както и в нашия онлайн магазин: www.globalbrandsstore.com

 

Сподели
Свързани новини